ACOMPANYAMENT A DOCENTS

T’identifiques amb alguna de les següents situacions?

La mirada de la pedagogia sistèmica t’hi pot ajudar!

Docent, t’explico 4 situacions que potser has viscut…

…saps que la mirada de la pedagogia sistèmica t’hi pot ajudar?

T’has adonat que et costa posar límits en la docència, ja sigui amb docents o alumnat…

…però la por a perdre el control et bloqueja?

A les trobades d’equip docent sents propostes que no has provat mai i t’encanten…

…però prefereixes desestimar-les i calles quan s’ha de prendre una decisió?

En les teves intervencions com a docent t’adones que fas sentències amb l’alumnat que parteixen des del judici

…però et preguntes com pots fer per evitar-ho?

En algun moment t’has sentit qüestionada i t’has agafat les coses com a personals malgrat potser no ho fóssin…

…però et preguntes com pots donar-los la volta?

Docent, el que et passa és freqüent i normal.
Deixa’t sentir, i quan ho hagis fet, situa-ho!
Si et costa, podem fer-ho juntes?

Gràcies a les eines que ens proporciona la mirada sistèmica t’hi puc ajudar.

La pedagogia sistèmica ens diu que totes formem part d’un tot
que forma part de quelcom encara més gran,
i que si posem la mirada en les
nostres relacions i ens centrem en com interaccionem,
trobarem les possibles solució a les nostres inquietuds.
És una perspectiva
circular i multicausal.

Optar per les eines que ens ofereix la pedagogia sistèmica

et pot ajudar de la següent manera…

1

Veure la situació que t’inquieta representada amb clicks et facilitarà posar-hi consciència

2

Podràs ampliar la mirada per cercar alternatives

3

Una vegada detectat el nus podràs desencallar-lo per deixar anar i centrar l’energia en el curs de la vida

4

Podràs responsabilitzar-te i prendre el timó de la teva vida

Relaxa’t! Teràpia pot sonar com a una paraula molt grossa però al cap i a la fi és reunir-se,

parlar i reflexionar per tal de trobar eines per posar fil a l’agulla a aquells aspectes que poden trontollar una mica més.

Et mostro testimonis de docents a qui he acompanyat o altres professionals amb qui he compartit el treball de casos!

Els infants i les famílies que han fet l’acompanyament amb la Raquel, ens han transmès la bona feina que fa.

M.P. (terapeuta ocupacional especialitzada en integració sensorial)

Agafant distància i observat el treball que vaig fer en les últimes sessions m’ha permès reconèixer fortaleses i febleses. Febleses que es desfilen com un cabdell de llana. Trobant els nusos i deixar anar i donar gràcies per poder avançar posant paraules a allò que sento i no em deixar avançar.

Amb la Raquel he pogut posar nom a les coses, a poder sentir-me en pau i permetre’m el plaer d’avançar en allò que més mal em feia.

Ha estat plaent i displaent el que m’ha remogut, però en aquest equilibri i desequilibri hi ha un punt en què la balança es para. I en aquesta pausa em trobo. Gràcies per ajudar-me a balancejar i a posar nom en cada moment, situació i a recol·locar tot allò que és meu i que no és meu.

C.P.

La Raquel és una professional que domina diversos àmbits, entre ells el treball sistèmic familiar i la neurociència.

És una persona dinàmica, responsable i amb una gran capacitat de treball en equip. Té un excel·lent bagatge ètic i moral per exercir la seva professió. Coordinar-se amb la Raquel com a persona referent de l’Espai Somnis és fàcil i àgil.

Assisteix a les reunions tenint-les molt preparades i amb els objectius clars. Les seves explicacions sempre ens aporten noves estratègies a treballar tant per a l’infant com per a les seves famílies. És per això que des del centre de teràpia ocupacional i també des de l’escola, no dubtem en fer-li derivacions de casos.

M.P.