T’explico qui sóc i com et puc ajudar a través
de la
teràpia sistèmica, perquè el més important
és
sentir-te bé i caminar cap a la consciència!

Sóc la Raquel Tarrés i Espunyes. Com tot camí, el meu va començar en primera persona vivint les pròpies experiències educatives i de vida.

La meva experiència acadèmica i les vivències que hi vaig tenir m’han fet ser qui sóc avui. L’educació primària no va ser fàcil i a l’Institut vaig trobar-me amb dificultats que amb el temps he vist que feien referència a la vessant emocional, una gran desconeguda en aquell moment.

Conscient de les necessitats de la societat, vaig a estudiar el CFGS d’Integració Social. A les pràctiques de l’últim any, la vida em va portar a una escola pública amb infants amb discapacitat auditiva. Aleshores vaig descobrir que volia ser mestra de pedagogia terapèutica i després psicopedagoga.

Gràcies a l’esforç i a la perseverança, i el fet de ser mare, la vida m’ha acabat portant pel camí dels acompanyaments personals com a terapeuta sistèmica d’Espai Somnis.

Com em veig després de transitar el meu camí d’autoconeixement?

Em considero una persona treballadora, apassionada per la meva feina i entregada a la meva família. 

AUTOEXIGENT

SINCERA

VALENTA

DIVERTIDA

Són 4 adjectius que destaquen en el meu ser.

Sort que totes aquestes virtuts, compensen les meves febleses…😉

Teràpia sistèmica i neurociència

Com a terapeuta d’Espai Somnis vull aportar el valor de poder posar al servei tot el meu bagatge personal i formatiu per tal d’oferir-lo i posar-lo a la teva disposició, a través de la teràpia sistèmica i neurociència.

Aprofundint la meva formació sobre les persones amb autisme, formant-me en neurociència i transitant la mirada de la teràpia sistèmica, miro amb força L’ESPAI SOMNIS. Un espai que neix després de 18 anys treballant amb persones.

Si vols saber més coses sobre la meva formació, et convido a obrir el desplegable…

Col·legiada núm. 02244, COPEC – Col·legi de Pedagogs de Catalunya

  • Psicomotrocitat sistèmica I i II (Mètode ANIDA), Solsona, 22-24
  • Eines I i II per a l’acompanyament sistèmic individual en contextos professionals diversos, Manresa, 20-22
  • Màster en pedagogia sistèmica, MES Manresa, 18-20
  • Mestra d’Educació Infantil, 13-15
  • Màster en Diagnòstic i Intervenció en Neuropsicopedagogia, Barcelona (UDG), 08-10
  • Postgrau en trastorns autistes, ISEP, 2008
  • Llicenciatura de Psicopedagogia, Bellaterra (UAB), 04-06
  • Mestra d’educació especial, Bellaterra (UAB), 01-04
  • Cicle formatiu de Grau Superior d’Integració Social, L’Hospitalet de Llobregat, 99-01
  • Tutoria d’Eines I per a l’acompanyament sistèmic individual en contextos professionals diversos, Barcelona, 2023
  • Referent d’inclusió, innovació i educació al llarg de la vida als Serveis Territorials a la Catalunya central, 20-actualitat
  • Cap d’estudis a l’escola El Vinyet de Solsona, 15-20
  • Mestra tutora col·laborant en la creació del projecte de l’educació primària a l’escola El Vinyet de Solsona, 10-15
  • Mestra d’educació especial, escola Mare de Déu de Montserrat, Súria, 08-10
  • Mestra d’educació especial, escola Pau Casals- Gràcia, Barcelona, 2008
  • Mestra d’educació especial a l’escola Patufet Sant Jordi-Francesc Batallé i Aragonés, L’Hospitalet de Llobregat, 06-08
  • Mestra tutora a l’escola Sant Martí d’Arenys de Munt, 2005
  • Col·laboració al centre GPP (ganivet psicopedagògic) de Solsona, 08-11
  • Treball a l’aula de suport del Consell Comarcal del Solsonès, Solsona, juliol 05
  • Treball com a vetlladora al CEIP Dolors Monserdà i Santapau, Barcelona, curs 04-05
  • Treball com a mestra de suport al CEIP Dolors Monserdà i Santapau, Barcelona, curs 03-04
  • Treball d’intèrpret a la consulta d’un dentista amb deficiència auditiva, Barcelona, novembre 02-maig 03

Què diuen de mi com a terapeuta sistèmica?

“La Raquel és una professional que domina diversos àmbits, entre ells el treball sistèmic familiar i la neurociència. És una persona dinàmica, responsable i amb una gran capacitat de treball en equip. Té un excel·lent bagatge ètic i moral per exercir la seva professió.Coordinar-se amb la Raquel com a persona referent de l’Espai Somnis és fàcil i àgil. Assisteix a les reunions tenint-les molt preparades i amb els objectius clars. Les seves explicacions sempre ens aporten noves estratègies a treballar tant per a l’infant com per a les seves famílies.És per això que des del centre de teràpia ocupacional i també des de l’escola, no dubtem en fer-li derivacions de casos. Els infants i les famílies que han fet l’acompanyament amb la Raquel, ens han transmès la bona feina que fa.”

M.P., Terapeuta ocupacional especialitzada en integració sensorial

“Fa uns mesos ens van parlar de la Raquel, vam acudir-hi per trobar resposta i un suport en relació als aspectes que més ens preocupaven dels nostres 2 fills; en el nostre cas algunes dificultats en les interaccions socials i principalment la gestió de les emocions. A dia d’avui estem en procés de teràpia, com a pares ens ha donat suport amb un ampli ventall d’eines molt útils en el dia a dia, les seguim de la millor manera que sabem tant a l’àmbit familiar com a l’escola i veiem que comencen a millorar alguns aspectes. Seguirem treballant junts.
Gràcies Raquel per establir aquest vincle tan bonic amb els meus fills i amb nosaltres, fa que tot sigui més fàcil. Seguim!”

I & J, Família

“Prenent distància i observat el treball que vaig fer en les últimes sessions m’ha permès reconèixer fortaleses i febleses. Febleses que es desfilen com un cabdell de llana. Trobant els nusos i deixar anar i donar gràcies per poder avançar, posant paraules a allò que sento i no em deixa avançar…
Amb la Raquel he pogut posar nom a les coses, a poder sentir-me en pau i permetre’m el plaer d’avançar en allò que més mal em feia.Ha estat plaent i displaent el que m’ha remogut, però en aquest equilibri i desequilibri hi ha un punt en què la balança es para. I en aquesta pausa em trobo. Gràcies per ajudar-me a balancejar i a posar nom en cada moment, situació i a recol·locar tot allò que és meu i que no és meu.”

C.P., Docent

“[…] La Raquel et situa i et fa veure si estàs o no còmoda en el lloc que ocupes, si és l’adequat i si el podries millorar. Sortint de la primera consulta, descreguda com sóc, vaig pensar que tampoc havíem fet res especial, però no era així, en realitat m’havia donat un punt de vista alternatiu, res extraordinari, sinó unes píndoles o consells que et fan veure les coses diferent i això ajuda a millorar i a sentir-te més bé. […] Em vaig sentir com quan tenia els nens petits i anava a la pediatra amb tot un full de preguntes per fer i ella les contestava amb paciència i jo pensava, si tot el que em diu és molt lògic, no sé com no hi havia pensat abans, i és que realment és així, tot és molt lògic el que ens diu la Raquel, però l’estrès del dia a dia et va posant un vel sobre els ulls que no et deixa veure el camí que has d’escollir, i actues i prens decisions sense pensar-hi massa, per això va bé de tant en tant: parar, reflexionar i escollir el camí que realment volem seguir.”

P.O., Autoconeixement